torsdag 13 mars 2014

Bar o Politik i Expressen i kväll

kollade runt på twitter idag o hittade att Beatrice skulle vara med om strängare tag för livstidsstraffen jag twittrade om det och såg att det kom med när jag kollade programmet i efterhand.  Bra att hon sätter ner foten åt rätt håll men det behövs mera Vi ska ha riktiga livstidsstraff innan jag är klar . Har man valt att en annan människa ska dö så har man förbrukar sin plats som fri i det här samhället . Straff ska spegla människors rättsuppfattning inte offrens lidande tror jag hon sa. !? Hur många skulle vilja ha riktiga livstidsstraff framför låsas straffen ?   jag skulle nog även våga påstå att folks rättsuppfattning speglas av offrens lidande eller ?


http://www.expressen.se/nyheter/darfor-vill-beatrice-ask-se-hardare-straff/


Lite trött nu ska gå o sova men kopierade in vad jag skrev på min fb .


 Viste inte att dom tog med min twitter såg det när jag kollade i efter hand. Men det var bra . Jag måste ändå säga att det är bra att Beatrice vill höja ribban för livstidsstraffen alltid en början ! men vi ska tillslut ha riktiga livstidsstraff så vi anhöriga slipper all ångest runt ev frigivningar mm. jag tror nog att många om dom som tänker sig in i att få sin kära dödad ,så vill dom flesta inte behöva ha tyngden o ångesten av att försöka hantera en frigivning med allt som... det betyder . Har man bestämt att någon annan ska dö så ska man samtidigt ha förbrukat sin plats som fri i samhället. Min dotter o Englas kompisar, kusiner mm kommer att vara mitt i livet när det är dags med ansökningar mmhttp://www.expressen.se/nyheter/darfor-vill-beatrice-ask-se-hardare-straff/ o sköter sig mördaren så borde han komma ut för många som gjort lika hemska mord är ute i dag. jag vill bespara henne den ångesten hon ska inte ens behöva fundera på sånt i ett hummat samhälle ...Tycker jag

2 kommentarer:

  1. Det handlar inte om att någon har bestämt sig för att någon ska dö. Det är mycket mer komplicerat än så. Varför känner AE sådant hat mot kvinnor? Vad har hänt i hans patetiska liv för att han ska känna detta hat? Varför är hatet så starkt att han väljer att mörda? Hela hans handlande andas hat så det osar svavel lång väg. Om han mot all förmodan ändrar sig och låter dig träffa honom borde du även gå in för att få vetskap om det. Han kan ju försöka ansöka om tidsbestämt straff men det kommer knappast att bli någonting av det. Jag hoppas de skärper ansökningarna om tidsbestämt straff till att riskbedömningen för återfall i brott är näst intill obefintlig. Då har han inte en chans ändå. Lyssnar just nu på Daniels jojk. Jon Henrik har gjort fler jojkar som du kan hitta här https://www.youtube.com/channel/UCb4ODJmP-3JrSsbJwov-khg Renhjorden och forgive me är några andra favoriter. Så har han gjort en som heter Utöya som också är fin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu är du ut och cyklar För att du ska bli dömnd för mord ska man avsiktligt ha valt att döda annars kalas det dråp. AsEt dödar inte pga va hat han dödar för att inte bli upptäckt för övergrepp o våldtäkt man kan inte heller se något kvinnor förakt utan det handlar om brist till impulskontroll och narisism. Lika hemska mördare som han kommer ut hela tiden så att han ska bli fri hör till planen som vi måste leva med. Om du ska ha en sådan sträng riskbedömning kommer igen ut för har du en gång mördat så finns alltid en risk kvar för samma sned tändning mm

      Radera